top of page
  • detizteepee

Proč stojím u založení lesní školky - Verča Pavlová

Aktualizováno: 22. 4. 2022


Když přemýšlím nad tím, proč zrovna já stojím u založení lesní školky, neexistuje pro to jeden konkrétní důvod. Nedokážu přesně říci, od kdy mě zajímá školství, ale přijde mi, že od mala jsem viděla, jak by věci mohly být jinak. Rodiče, ze mě ale nechtěli mít učitelku a tak jsem nejdřív studovala ekonomické lyceum a potom účetnictví a daně. Nepatřím mezi lidi, kteří odchází od rozpracované práce a tak jsem dokončila bakaláře a na rok jsem si vyzkoušela práci účetní. Uvědomila jsem si, že to poslední co bych chtěla je být zavřená v kanclu, s životem omotaným kolem daňového kalendáře.


Moje další kroky tedy vedly opět ke studiu. Chtěla jsem něco učitelského na 3 roky a tak jsem se rozhodla pro předškolní pedagogiku. Otevřely se mi nové dveře, plné nových otázek.

Byla jsem nadšená do studia jak Hermiona, a kdyby to šlo, zapsala bych si všechny předměty z katalogu. Jedním z těch, které mě zajímaly, byl předmět alternativních mateřských škol, ve kterém jsme měli možnost nahlédnout, jak to v takových školkách funguje a co je tam jinak. I díky tomuto předmětu mi začalo být jasné, že ani klasická státní školka by nebyla cesta pro mě. Mezi tím než jsem stihla svá studia zakončit bakalářkou a státnicemi, se mi narodily děti Emily a Timothy, a já jsem svá studia musela, i když mně k cíli zbýval opravdu jen kousek, zatím pozastavit.


V průběhu školy a mateřské, jsem se začala zajímat o věci, které se točily kolem miminek. Nadchla jsem se pro znakování a udělala jsem si certifikaci pro znakování pro batolata a také pro angličtinu pro nejmenší. Kurzy a přednášky jsem dělala v Brně, před tím než jsme se přestěhovali zpět do rodných krajin.


Když mě oslovila Ivča Němcová, s nápadem založit soukromou školku - takovou, která by vybočovala s mainstreamu, promítly se mi hlavou různé alternativy. Existovala by určitě mnohá další řešení, ale žádné by nebylo tak rychlé a s relativně nízkými náklady jako založit školku lesní. Když jsme se zastavily na této myšlence, došlo nám, že se nemusíme zříci ostatních alternativ, ale můžeme do krásného modelu lesních školek zakomponovat i další neméně krásné nápady.


A tak jsem tu zapálená pro super nápad, s vidinou toho, že buduji něco, kam chci, aby chodily moje děti, a zároveň trochu překvapená kolik je za takovým projektem práce. Těším se na budování zázemí i komunity a nová přátelství, která tím můžou vzniknout.

261 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page